فروشگاه و نمایشگاه دائمی مرکزی: رشت، خیابان تختی، جنب بانک صادرات، فروشگاه دُرتک (DOORTECH) دفتر دوم فروش و نمایشگاه دائمی: رشت، بلوار شهید قلی پور، روبروی بیمارستان پارس - تلفن 01332127329 آدرس کارخانه: رشت، میدان جانبازان، کیلومتر 3 جاده رشت به لاهیجان، دارسازی، روبروی پمپ گاز ایران ما 01334994 baran.group.ir@

انواع پنجره دوجداره UPVC

انواع پنجره دوجداره UPVC

انواع پنجره دوجداره UPVC

پنجره یکی از مهمترین اجزاء یک ساختمان می‌باشد. این سازه هم در نمای ساختمان بسیار مؤثر است و می‌تواند جلوه و زیبائی خاصی به یک ساختمان ببخشد و هم از نظر فنی و کارکردی در بهینه سازی مصرف انرژی تأثیر مستقیم دارد. انتخاب نوع پنجره دوجداره UPVC می‌تواند در تأمین نور، عایق صدا و دما و همچنین نفوذ گرد و غبار نقش به سزائی ایفا کند. در این مقاله سعی کرده ایم که به معرفی انواع پنجره دو جداره که قابلیت تولید با پروفیل UPVC را دارند بپردازیم. در ادامه انواع پنجره‌ دوجداره upvc را معرفی کرده و کارکرد آنها را عنوان خواهیم کرد:

پنجره دوجداره لولایی تک حالته (کاسمنت)

پنجره UPVC دوجداره تک حالته شاید قدیمی‌ترین و پرکاربردترین پنجره باشد. پنجره لولایی نوردهی بسیار بالائی دارند. پنجره UPVC لولایی تک حالته به دلیل سادگی و زیبائی مناسب هرنوع دکوراسیونی می‌باشد و عملکرد بسیار قابل قبولی در خصوص عایقبندی صدا و حرارت دارد. پنجره لولایی تک حالته برای مشتریانی که قصد مدیریت هزینه را دارند بهترین انتخاب است.

پنجره دوجداره لولایی دو حالته (شیب دار)

پنجره دوجداره دوحالته UPVC به دلیل کارائی بالا یکی از محبوب‌ترین نوع پنجره می‌باشد. بازشوی این نوع پنجره در دو حالت مختلف است. یک حالت آن به شکل پنجره UPVC تک حالته لولایی بوده و حالت دوم آن که با چرخش دستگیره پنجره به سمت بالا امکان باز شدن پنجره از بالا و بصورت شیب دار خواهد بود. این قابلیت به مصرف کننده امکان می‌دهد تا در مواقعی‌ای که امکان بازشدن پنجره به صورت عادی وجود نداشته باشد از حالت دوم و بالا باز شود و تهویه هوا صورت گیرد. این نوع پنجره در هر شرایط آب و هوائی مورد استفاده می باشد.

پنجره دوجداره کمانی (قوسی Arched window)

پنجره دوجداره UPVC کمانی می تواند به دو صورت مختلف تولید شود، یعنی این که برخی از آنها با قوس در بالای پنجره باشد و هم به صورت کمانی شکل کل پنجره یک انحنای همسان و زیبائی داشته که به پنجره کرو نیز مشهور است. پنجره دوجداره کمانی علاوه بر زیبائی و جلوه ظاهری به نمای ساختمان می‌بخشد، از کارائی بسیار بالائی نیز برخوردار است. این پنجره‌ها علاوه بر طراحی منحصر به فرد خود عایق بندی بسیار مناسبی نیز می‌تواند داشته باشد.

پنجره دوجداره کشویی (ریلی)

یکی از پر کاربردترین انواع پنجره‌ها، پنجره دوجداره کشویی UPVC است. پنجره دوجداره کشویی به مصرف کنندگان خود این امکان را می‌دهد تا در مکان‌هائی که به دلیل نوع دکور یا پرده نصب شده امکان بازشو به صورت لولایی وجود نداشته باشد، به راحتی باز و بسته شود و هنگام بازشدن فضای اضافه‌ای را اشغال نکند. پنجره دوجداره UPVC کشویی در عین سادگی بسیار زیبا و کاربردی بوده و تقریباً در همه شرایط آب و هوائی و دکوراسیون محیط داخلی قابل نصب و اجرا می‌باشد.

پنجره دوجداره کشویی دوحالته (فولکس واگنی)

پنجره دوجداره کشویی دوحالته UPVC به دلیل اینکه شبیه به درب خودروهای فولکس واگن قدیمی باز و بسته می‌شود به پنجره دوجداره فولکس واگنی نیز مشهور است. این نوع پنجره دوجداره UPVC کارکردی مشابه پنجره دوجداره لولایی دوحالته دارد و دقیقاً همان کارائی را برای پنجره دوجداره کشویی فراهم می‌کند. باید در نظر داشت که یراق پنجره فولکس واگنی کمی گرانتر از سایر پنجره‌ها می‌باشد.

پنجره دوجداره دولنگه بازشو (فرانسوی)

پنجره دوجداره فرانسوی در ظاهر شبیه پنجره های معمولی (چه لولایی چه کشویی) بوده و فقط یک لنگه آن باز و لنگه دیگر ثابت باشد، در مواقعی که مصرف کننده نیاز داشته باشد که از فضای بصری و یا شرایط آب و هوائی بیرون از منزل خود بهره بیشتری ببرد می‌تواند چفت لنگه ثابت را آزاد کرده و پنجره به صورت کامل باز شود بدون اینکه مانعی در وسط پنجره خود داشته باشد. این پنجره در مناطق ویلائی کاربرد بسیار زیادی داشته و زیبائی خاصی به منزل می‌دهد.

پنجره دوجداره کلنگی

پنجره دوجداره upvc کلنگی تقریباً در بسیاری از ساختمان‌ها قابلیت استفاده دارد. کاربرد این پنجره بیشتر در سرویس بهداشتی و حمام و یا در مکان‌هائی که فضای زیادی وجود نداشته و فقط برای تهویه هوا نیاز به بازشو باشد استفاده می‌شود. لولای این پنجره ضلع افقی پائین فریم پنجره قرار می‌گیرد و به سمت داخل ساختمان به صورت شیب دار با زاویه‌ائی قابل تنظیم باز می‌شود.

پنجره دوجداره سایه‌بانی

پنجره دوجداره upvc سایه‌بانی، مکانیزمی شبیه پنجره دوجداره کلنگی داشته اما جهت بازشوی این پنجره بیرون ساختمان است و لولا در ضلع افقی بالای پنجره دوجداره قرار می‌گیرد. کاربرد این پنجره فقط برای تهویه هوا بوده و در قسمت‌هائی که فضا محدود می‌باشد بسیار کاربردی خواهد بود. البته باید گفت که پنجره سایه‌بانی زیبائی منحصر به فردی به یک ساختمان می‌دهد.

پنجره دوجداره دایره‌ای

پنجره دوجداره دایره‌ای یکی از کم کاربردترین انواع پنجره‌ها می باشد اما بسیار زیباست. مکانیزم پنجره دوجداره دایره‌ای به دو صورت مختلف می‌تواند باشد. یک حالت که پنجره روی محور خود می‌چرخد و حالت دیگر آن بدین صورت است که در قطر عمودی این دایره یک قطعه (مولیون) قرارداده می‌شود و پنجره را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و یک قسمت آن ثابت و قسمت دیگر آن به صورت لولایی باز می‌شود.

پنجره دوجداره آکاردئونی

پنجره دوجداره UPVC آکاردئونی بسیار زیبا بوده و عمدتاً در پنجره‌های عریض (تقریباً بالای 3 متر) که برای بالکن است توصیه می‌شود. بازشوی پنجره آکاردئونی به این شکل است که پنجره به قطعات مشخص به صورت ثابت تقسیم می‌شود و این قطعات ثابت همه به یک سمت و یا به دو سمت باز می‌گردد.

نکته مهمی که باید در تولید برخی از پنجره‌های خاص در نظر گرفت

برای تولید برخی از پنجره‌های نام برده شده در بالا، انتخاب پروفیل UPVC مناسب و استاندارد که کیفیت مطلوبی داشته باشد بسیار مهم است. به عنوان مثال برای تولید پنجره‌های کمانی شکل هر پروفیلی قابلیت قوس شدن را ندارد بنا بر تجربه، بهترین پروفیل برای قوس شدن و یا تولید پنجره دایره‌ای پروفیل وینتک می‌باشد؛ یا در برخی از پروفیل‌ها به دلیل اینکه آورهانگ (مولیون متحرک) ندارند، امکان تولید پنجره فرانسوی وجود ندارد. برای تولید پنجره فولکس واگنی (کشویی دوحالته) پروفیل‌هائی که از استحکام پایینی برخوردارند می تواند مسئله ساز شود.

مشاوران ما در پنجره باران آمادگی دارند تا در خصوص انتخاب نوع پروفیل مناسب و همچنین بهترین پنجره‌ائی که متناسب با ساختمان شما باشد راهنمائی‌های لازم را ارائه نمایند. کافی است با یکی از شماره‌های شرکت ارتباط برقرار نموده و همکاران ما در ارتباط باشید. شماره تماس شرکت: 994 34 013 – 09111391605.

 

 

 

کلیه حقوق برای پنجره باران محفوظ است | طراحی و پیاده سازی : مهیانت شمال